miercuri, 21 iulie 2010

Pui de vară cu aproape orice

Adica pui cu aproape orice legumă ai prin casă.

ingrediente obligatorii:

  • orice fel de bucată de pui care vă place (eu prefer copanele, ficăţeii, inimioarele şi pipotele), într-o cantitate suficientă pentru câţi veţi fi la masă
  • 1-2 cepe, de preferinţă roşii
  • 1-2 morcovi
  • 3-5 roşii, în funcţie de cât de acrişoară vă place mâncarea
  • 1-2 ardei
  • sare, piper
ingrediente opționale și/sau facultative, în cantitățile pe care le doriți și le aveți:
  • conopidă
  • fasole verde
  • dovlecel
  • gulie
  • vinete
  • etc. și după gustul și frigiderul fiecăruia
Căliți ceapa și ardeii tăiate cubulețe împreună cu morcovul dat pe răzătoare. La foc mic, în ulei cât mai puțin (aşa fac eu, și-mi place).
Când cele de mai sus sunt călite  adăugați bucățile de pui, sărați și pipărați (nu exagerați cu sarea la început, dat fiind că  se poate adăuga, dar nu se poate scoate) și o cantitate oarecare de apa. Când scade, completați . De fiecare dată când scade și carnea nu e fiartă, să fie clar. După ce ați adăugat apa, puteți reduce focul spre mediu.
De aici, ordinea de adăugare a ingredientelor variază în funcție de zisele ingrediente... Gulia și altele asemenea ei (care fierb mai greu) se pun împreună cu puiul. Ingredientele care fierb foarte repede (conopidă, fasole verde, dovlecel, vinete și altele care nu mi-au trecut mie prin minte) se pun atunci când carnea e aproape gata și se mai lasă atât cât să rămână putin crocante.
Când carnea este gătită, lăsați zeama să scadă și adăugați roșiile decojite și tăiate cubulețe. Reduceți focul, ca să nu se ardă, și mai fierbeți până scade zeama lăsată de roșii. Mai sărați dacă e cazul.



Gata.

PS: Cantitățile, fiind o mâncare făcută din ce se găsește prin casă, sunt pur orientative. Din ce-am zis eu până acum se satură cam 4 persoane, dacă mâncarea are și garnitură.

7 comentarii:

  1. Mi se face foame numai citind. In plus, reteta pare atat de simplu de preparat, incat te astepti sa fie deja gata in momentul in care ai terminat-o de citit.

    RăspundețiȘtergere
  2. sa-mi trimiti si mie poze, cand e gata. la mine n-a supravietuit suficient :D

    RăspundețiȘtergere
  3. de fapt nu spuneam ca voi pregati....desi, de ce nu, la urma urmei?

    RăspundețiȘtergere
  4. Sint ca un caine dupa ce am citit reteta. Fac si eu asta diseara. Din pipote si cu garnitura de paste. Merge, nu?

    RăspundețiȘtergere
  5. merge, cum sa nu... pot sa sugerez niste cartofiori noi natur, fierti, cu o picatura de unt si patrunjel, in loc de paste?

    RăspundețiȘtergere
  6. aaaaa... si te rog pozeaza opera, ca la mine n-a supravietuit suficient pentru a fi pozata :D

    RăspundețiȘtergere