miercuri, 12 ianuarie 2011

pilaf buuuuuuun si ieeeeftiiiiiiiiiiin

iaca una din mancarurile mele favorite: pilaful.

ingrediente:

2-300 g inimioare si pipote de pui
2 cepe
1 morcov mai mititel
1/2 legatura de patrunjel

calim ceapa si morcovul in ulei sau unt, ce-o fi. eu dau focul mic si astept rabdatoare pana devine sticloasa si miroase dulce (nu a grasime sau ceapa arsa, va rog, ca-mi da crize de fiere).
adaugam pipotele si inimioarele si ceva apa.
fierbem pana sunt comestibile aceleasi pipote si inimioare. completam cu apa, daca e cazul. dupa ce au fiert, lasam apa sa scada, singurul motiv fiind proportia apa-orez*, care-i mai greu de determinat daca mai este apa-n cratita.
trucul propriu (vorba vine, ca-i de la matusa victorie) e ca, dupa ce-am pus orezul, am completat apa, am gustat de sare si am pus si patrunjelul tocat, sa punem cratita la cuptor. nu se lipeste, nu se zdrobeste si nu se arde, daca nu adormim langa el. in lipsa cuptorului, o cratita groasa, cum ar fi, de exemplu, de tuci emailat, si focul cel mai mic de la ochiul cel mai mic al aragazului ofera aproximativ aceleasi rezultate. daca va abtineti si nu va apucati sa amestecati, bineinteles.

* proportia este, pentru orez alb cu bob lung, de 2 masuri de apa la 1 de orez. e bine, daca nu aveti orez prefiert sau brun sau salbatic, care au mai putin amidon, sa spalati bine orezul, in apa rece, de cateva ori, pana apa pe care-o scurgeti devine aproape limpede.

Un comentariu: